Τηλέφωνo επικοινωνίας 22860 27043

Άρθρο για αθλητές

Άρθρο για αθλητές

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΑΡΙΖΟΥΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Ενεργειακά ποτά και μπάρες, συμπληρώματα διατροφής, βότανα

Η παραγωγή ενέργειας είναι πολύ σημαντική για τον ανθρώπινο οργανισμό γιατί χρειάζεται για τη διατήρηση των λειτουργιών του σώματος μας. Η αναπνοή, η λειτουργία της καρδιάς μας, η διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος και άλλες βιοχημικές διεργασίες που εκτελούνται στο σώμα μας χρειάζονται ενέργεια. Η παραγωγή ενέργειας βοηθάει να είμαστε φυσικά δραστήριοι, δηλαδή να μπορούν οι μύες μα ς να συσπώνται και να παράγουν έργο, επίσης συμβάλλει στην ισορροπημένη ανάπτυξη και ανάπλαση των ιστών μας.

Οι αθλητές που προπονούνται σκληρά και συχνά, πολλές φορές παραπονούνται ότι χάθηκε η δύναμη τους και νιώθουν κόπωση. Κατά τη διάρκεια της άσκησης, οι μύες αντλούν ενέργεια από τα αποθέματα του οργανισμού(ηπατικό και μυϊκό γλυκογόνο) και την καταναλώνουν παράγοντας –μεταξύ άλλων- θερμότητα. Έτσι, η ενέργεια εξαντλείται και η θερμοκρασία του σώματος τείνει να αυξηθεί. Η χρήση προϊόντων, όπως τα ενεργειακά ποτά, οι ενεργειακές μπάρες, τα συμπληρώματα διατροφής, αλλά κάποια βότανα, είναι ιδιαίτερα ελκυστικά στους αθλούμενους.

 

Τα ενεργειακά ποτά: Τελευταίες μελέτες αναδεικνύουν ότι η πρόσληψη τροφών κατά τη διάρκεια της άσκησης είναι αναγκαία, όταν οι αγώνες ή η προπόνηση διαρκεί περισσότερο από μια ώρα. Οι ενεργειακές μπάρες είναι μια ιδανική επιλογή κατά τη διάρκεια της άσκησης. Ξεκίνησαν για να καλύψουν κυρίως τις ανάγκες των ορειβατών και των πεζοπόρων που περνούσαν πολλές ώρες στα μονοπάτια των βουνών. Ωστόσο, η ενεργειακή μπάρα δεν είναι σχεδιασμένη ώστε να αντικαταστήσει ένα κανονικό γεύμα, αλλά για να το υποκαταστήσει όταν δεν είναι δυνατό. Οι ενεργειακές μπάρες, οι οποίες παρέχουν, εκτός από σημαντικές ποσότητες ενέργειας με τη μορφή υδατανθράκων και πρωτεϊνών, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, δίνουν μια επιπλέον ενέργεια και επιδρούν ευεργετικά στην απόδοση.

 

Συμπληρώματα: Τα συμπληρώματα διατροφής είναι απαραίτητα μόνο αν η διατροφή του ασκούμενου δεν καλύπτει τις απαιτήσεις του σε θρεπτικά συστατικά και όχι για να αντικαταστήσουν κανονικά γεύματα. Από την άλλη, η ένταση και η συχνότητα της άσκησης μπορεί να αύξηση τις απαιτήσεις σε σίδηρο, μαγνήσιο και βιταμίνες. Αν, λοιπόν, η διατροφή δεν είναι επαρκής, τότε κρίνεται απαραίτητη η χορήγηση συμπληρωμάτων βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Ποσότητες βιταμινών που υπερβαίνουν κατά πολύ τις προτεινόμενες τιμές μπορεί να αποβούν τοξικές και ίσως να αλλάζουν την λειτουργία άλλων μικροθρεπτικών συστατικών.

Βότανα: Για παράδειγμα το ginseng δρα ενάντια στην κόπωση, ενισχύοντας τον οργανισμό με ενέργεια και πνευματική απόδοση. Καλό είναι να το αποφεύγετε όμως αν έχετε υψηλή πίεση.

Η συνιστώμενη δόση είναι 100mg μια ή δύο φορές ημερησίως, ενώ σε υψηλότερες δόσεις μπορεί να προκαλέσουν αϋπνίες ή γαστρεντερικές διαταραχές.

Επίσης, η αλόη είναι κατάλληλο βότανο για την ενίσχυση της αντοχής του οργανισμού. Προτιμήστε αλόη με το σχετικό σήμα πιστοποίησης από ελληνικούς ή ξένους φορείς πιστοποίησης βιολογικών προϊόντων.

Το πράσινο τσάι είναι γνωστό διεγερτικό του κεντρικού νευρικού συστήματος. Βοηθά την πνευματική και σωματική προσπάθεια, έχοντας ηπιότερη διεγερτική δράση από τον καφέ, χάρη στην πιο αργή και σταδιακή απελευθέρωση της καφεΐνης.

Όλα τα ενεργειακά προϊόντα και διατροφικά συμπληρώματα, είτε αυξάνουν την παραγωγή έργου ή βελτιώνουν την απόδοση, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή και μόνο μετά από προσεκτική αξιολόγηση του προϊόντος, όσον αφορά στην ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και τη νομιμότητα.

Γενικά, για την αθλητική διατροφή επικρατούν διάφορες αντιλήψεις. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι αθλητές δεν έχουν γνώση και συχνά αγνοούν τους απλούς κανόνες της υγιεινής διατροφής. Ο ρόλος του ειδικού θα πρέπει να είναι συμβουλευτικός και εκπαιδευτικός, ώστε οι βάσεις της σωστής αθλητικής διατροφής να γίνουν συνείδηση για τον αθλητή και να τον βοηθήσουν να έχει καλή υγεία αλλά και τη μέγιστη δυνατή απόδοση.

 

Σελίδες: « 1 2 3 4 5 6 7 8 Πλήρες άρθρο  »